Azok a fuvarozást végző, vagy a fuvarozási tevékenységet saját
üzletmenetük biztosításához felhasználó vállalatok, melyek
saját fejlődési útjukat végigjárva elértek egy bizonyos nagyságrendet,
ez általában legalább tíz, vagy ennél több járművet jelent,
minőségi és mennyiségi fejlődés küszöbéhez érkeztek. Ezen
darabszám felett már ugrásszerűen emelkednek a fuvarozás és a
hozzákapcsolódó egyéb melléktevékenységek költségei, nem
utolsó sorban a járműpark folyamatos szinten tartása jelenti a
legfontosabb feladatot.
Súlyponti kérdések
A legfontosabb szempontokat a következők szerint foglalhatjuk össze:
Minél idősebb az adott jármű, annál dominánsabban jelentkeznek
az üzemi költségek, különös tekintettel a növekvő üzem- és
kenőanyag felhasználásra, a meredeken emelkedő javítási költségekre,
a javítás idejére kieső bevételekre, vagy akár a fuvarpiacon a
teljes ellehetetlenülésre.
Egyetlen lehetőség a folyamatos és tervszerű járműcsere, amely
azonban egy ilyen volumenben dolgozó vállalatnál már hatalmas tőkeigényt
igényelne. Sajnos a járművek egyre növekvő műszaki és erkölcsi
avulása, a minél szigorúbbá váló gazdasági és szaktárcai
szabályok mindenképpen megoldást igényelnek.
Alapvető elvárás a legmodernebb műszaki szintre való átállás,
a minél homogénabb járműparkra való átállás, melyet az így
egyszerűsödő javítási és karbantartási tevékenységek is alátámasztanak,
nem utolsó sorban pedig a márkakereskedések kiemelten preferálják
a márkahűséget és a nagy volumenű felhasználókat. Mindezekkel
a fejlesztésekkel egyértelműen nő a műszaki színvonal,
kifejezetten kedvezően hatva a fuvarozó vállalat megítélésére,
mely a legfontosabb kritériumok egyike a nagyon is
versenyhelyzetben lévő fuvarozói piacon a minél kedvezőbb
fuvarfeladat eléréséhez.
Megoldás a flottafinanszírozás
Éppen az ilyen komplex feladat-igény megoldása érdekében vizsgálták
át a szakfinanszírozó intézmények eddigi konstrukcióikat és létrehoztak
egy olyan jellegű finanszírozási formát, mely a lehető legolcsóbb
üzemeltetést részesíti előnyben, garantálva a járműpark
tervszerű időszakos és folyamatos cseréjét.
A középnagyságú fuvarozó vagy szállítási tevékenységet
folytató vállalatok számára ideális ez a megoldás, melyeket a
következőképpen jellemezhetünk. A teljes járműpark előre
meghatározott időszakonként teljes vagy részleges cserére kerül,
külön költségteher nélkül. A lecserélt, használt járművek
általában a másodlagos piacon gyorsan és jól értékesíthetők,
ezt a feladatot a lízing cég valamelyik szakkereskedő partnerével
kooperálva maga végzi, tehát ez sem a fuvarozó dolga. A
konstrukció abszolút rugalmasan kiterjeszthető az összes járműre
és gépjárműre, kiviteltől, raksúlytól, stb. függetlenül.
A mindenkori legújabb műszaki színvonal járulékos hasznaként
csökken a környezetre ható terhelés, kisebb a zaj, füst, por,
és szignifikánsan emelkedik a közlekedés biztonság. Természetesen
bármikor lehetőség van a járművek bármely jellemzőjének megváltoztatására,
akár a típus vonatkozásában is. A mindig szinte új járműparknak
köszönhetően a javítási és karbantartási költségek erősen
csökkennek, ha csak a garanciális időt is vesszük alapul, már
igen jelentős a megtakarítás.
A konstrukció minimális önerővel is igénybe vehető, mely általában
a cserére felkínált eszközökkel könnyen lefedhető, a maradék
pedig jelentős mértékben növelheti a vállalat likviditását,
hiszen szabad források jelentkeznek egyéb célra felhasználható
módon. A gyors csereperiódus miatt a járművek mindig nagyon
magas maradvány értékkel bírnak, így a bérleti díjak is
jelentősen kisebbek a szokásos színvonalnál.
Összességében azt hiszem, nem kell senkinek sem bizonyítani,
mennyivel jobb egy fiatal, műszakilag a csúcsot képviselő járműparkkal
dolgozni, mindamellett a jelentős költségmegtakarítás minden előnyét
élvezve.
Segitség kellene?
A Tranzit Magazin, mint a szakmai újdonságok iránt fogékony és
elkötelezett sajtóorgánum, a jövőben maga is tevékenyen kíván
részt venni a fuvarozói társadalom minél szélesebb körű tájékoztatásában
és segítségében, ezért kísérleti jelleggel beindítjuk olvasóink
számára a díjtalanul igénybe vehető tanácsadó szolgáltatásunkat,
a finanszírozás, járműbeszerzés vagy értékesítés kérdéskörében.
Amennyiben a nevezett témákban bármely jellegű kérdésük vagy
problémájuk lenne, kérjük hívják a 06 30 2277409-es telefonszámot,
ahol a témában járatos partnerünk igyekszik felvetésükre
megoldást találni.
|