Eszközfinanszírozási összefoglaló:
Ebben az esetben a finanszírozandó eszközök olyan termelő
berendezések, egyéb állóeszközök, melyek a normál finanszírozási
körön túlmutató finanszírozási feladatot jelentenek, erre a
területre a legtöbb lízingcég csak nagyon óvatosan merészkedik
be, annak rendkívül specifikus és nehezen szabványosítható
volta miatt. Mindezek ellenére a gazdasági élet egyre
fokozottabban igényli az eszközfinanszírozásokat, jelentősége
erősen felértékelődött az utóbbi időben, ezért az alábbiakban
megkíséreljük tömören, a teljesség igényére nem törekedve
összefoglalni a jelentősebb fejezeteket ebben a kérdéskörben.
 |
 |
1. |
Finanszírozható eszközök:
Gyakorlatilag minden olyan gép, berendezés, amely fizikailag
elkülöníthető egységet képez, tehát leszerelhető,
elmozdítható. Alapvetően az új eszközök a lízingcégek
által preferáltak, azonban használt változatuk a normál
amortizációs időszakon, az öt éven belül még minden nehézség
nélkül szintén a finanszírozásba bevonhatók. |
 |
|
2. |
Szállítói elvárások:
Az ilyen jellegű finanszírozások egyik legfontosabb
fedezeti eleme az úgynevezett szállítói visszavásárlási
garancia, melyben a szállító egy előre meghatározott ütemezés
szerinti áron visszavásárlásra vállal kötelezettséget,
amennyiben a szerződés felbontását követően az eszköz
újraértékesítése szükségessé válik. Nagyon fontos
alapkövetelmény! |
 |
|
3. |
Induló előleg: Az előleg nagysága általában
igazodik a finanszírozandó eszköz specifikus voltához, életkorához,
a lízingbevevő bonításához, a másodlagos piaci értékesítési
lehetőségekhez. Normál esetben a nettó vételár 20%-ától
már működhet a rendszer, ettől kisebb (akár nulla százalék
is) vagy nagyobb is lehet az előleg összege. |
 |
|
4. |
Finanszírozási formák:
Tipikus a zártvégű pénzügyi lízing (előleg+teljes Áfa
indulás, nulla % maradvány érték), de lehetséges korlátozottan
a nyíltvégű pénzügyi lízing (előleg+áfa, 10 % maradvány
érték) illetve az operatív lízing (előleg+áfa, 10 - 30%
közötti maradvány érték), itt a leírás a bérlet szabályai
szerint alakul. |
 |
|
5. |
Kamatszintek:
A finanszírozás történhet Forint, vagy deviza bázison.
Forintbázis esetén az átlag kamatszint általában 20%
feletti, míg devizabázis esetén 10 - 11 % körül mozog. |
 |
|
6. |
Futamidő:
A futamidő új eszköz esetében 60 hónapig terjedhet, használt
eszköz esetében nagyon ritkán lépheti túl a 36 hónapot. |
 |
|
7. |
Finanszírozók:
A magyar pénzpiacon ismert és elismert nevű, közvetlen
banki háttérrel dolgozó, tehát a legkedvezőbb kamatszintű
lízingcégek, melyek ajánlatát mindig eredeti és változatlan
formában kapja meg a végfelhasználó.
|
 |
|
Mivel gyakorlatilag nincs két egyforma
megoldandó feladat, egy adott finanszírozási probléma megoldása
során gondoskodunk a lehetséges összes finanszírozási ajánlat
begyűjtéséről, az ajánlatok költségszintjének optimalizálásáról,
a konkrét lebonyolításról vevői és szállítói oldalon egyaránt.
Évtizedes szakmai rutinunkkal, éves szinten a milliárdos nagyságrendben
mozgó szerződésmennyiséggel, partnereink nevével, pl.
Raiffeisen Lízing, K&H Lízing, Hypo Lízing, Budapest Lízing,
DFS Lízing, stb. garantáljuk a lízingpiac átfogó elemzését,
így ügyfeleink az elemzés eredménye függvényében szabadon választhatják
ki az általuk is legjobbnak ítélt finanszírozásokat iránymutatásunk
mellett.

Személygépkocsi finanszírozási összefoglaló:
 |
 |
1. |
Finanszírozható eszközök:
Gyakorlatilag minden személygépkocsi típus finanszírozható.
Alapvetően az új gépkocsik a lízingcégek által preferáltak,
azonban használt változatuk a normál elhasználódási időszakon,
gyakorlatilag tíz év életkoron belül (futamidő végéig
max. 10 év életkor) még minden nehézség nélkül a
finanszírozásba bevonhatók. A belföldi vagy külföldi
eredet egyaránt megfelelő, illetve bármely kiemelt
luxuskategóriás szgk. szintén finanszírozható. |
 |
|
2. |
Szállítói elvárások:
A finanszírozások egyik fedezeti eleme lehet az úgynevezett
szállítói visszavásárlási garancia, melyben a szállító
egy előre meghatározott ütemezés szerinti áron visszavásárlásra
vállal kötelezettséget, amennyiben a szerződés felbontását
követően az eszköz újraértékesítése szükségessé válik.
Jelenleg a finanszírozók csak kivételes esetben tartanak igényt
a visszavásárlási garanciára, jelenősége egyre csökken.
Ennél fontosabb, hogy a legtöbb lízingcég csak az
"5010. gépjármű kereskedelem" tevékenységi körrel
rendelkező, adó és illetékmentes lebonyolításra alkalmas
vállalkozásokkal köt adásvételi szerződést. Az ilyen
jellegű közvetítés díja jellemzően a bruttó járműérték
1%-a. |
 |
|
3. |
Induló előleg:
Az előleg nagysága általában igazodik a finanszírozandó
eszköz specifikus voltához, életkorához, a lízingbevevő
bonításához, a másodlagos piaci értékesítési lehetőségekhez.
Normál esetben a nettó vételár 20%-ától már működhet
a rendszer, ettől kisebb (akár nulla százalék is) általában
csak speciális kereskedői kedvezmények esetében érhető
el. Igény esetén az előleg összege max. 65% lehet. |
 |
|
4. |
Finanszírozási formák:
Tipikus a zártvégű pénzügyi lízing (előleg+teljes Áfa
indulás, nulla % maradvány érték), de lehetséges korlátozottan
a nyíltvégű pénzügyi lízing (előleg+áfa, 10 % maradvány
érték) illetve az operatív lízing (előleg+áfa, 10 - 30%
közötti maradvány érték), itt a leírás a bérlet szabályai
szerint alakul, valamint a pénzhitel is. Fontos specifikus
jellemző, hogy a szgk. esetében az Áfa nem igényelhető
vissza. A bérletet (operatív lízinget) kivéve bármely
forma egyaránt alkalmas magánjellegű és vállalati célra
is. |
 |
|
5. |
Kamatszintek:
A finanszírozás történhet Forint, vagy deviza bázison.
Forintbázis esetén az átlag kamatszint általában 20%
feletti, míg devizabázis esetén 10 - 11 % körül mozog. |
 |
|
6. |
Futamidő:
A futamidő új vagy használt szgk. esetében 60 hónapig
terjedhet, a költség optimum általában a 36 hónapos
futamidőnél figyelhető meg.
|
 |
|
7. |
Finanszírozók:
A magyar pénzpiacon ismert és elismert nevű, közvetlen
banki háttérrel dolgozó, tehát a legkedvezőbb kamatszintű
lízingcégek, melyek ajánlatát mindig eredeti és változatlan
formában kapja meg a végfelhasználó.
|
  |
|
8. |
Szükséges dokumentumok:
Magánszemélyek esetében 2 különböző fényképes igazolvány,
közüzemi számla, nagyobb hitelösszeg esetén kereset vagy
jövedelem igazolás.
Egyéni vagy társas vállalkozások esetében az előző kettő
év mérlege/adóbevallása, a vállalkozás alapító
dokumentumai, Apeh-Tb. igazolás tartozás mentességről.
Mindkettő esetben a jármű forgalmi engedélye, eredetvizsgálata
szintén szükséges. |
Mivel gyakorlatilag nincs két egyforma
megoldandó feladat, egy adott finanszírozási probléma megoldása
során gondoskodunk a lehetséges összes finanszírozási ajánlat
begyűjtéséről, az ajánlatok költségszintjének optimalizálásáról,
a konkrét lebonyolításról vevői és szállítói oldalon egyaránt.
Évtizedes szakmai rutinunkkal, éves szinten a milliárdos nagyságrendben
mozgó szerződésmennyiséggel, partnereink nevével, pl.
Raiffeisen Lízing, K&H Lízing, Hypo Lízing, Budapest Lízing,
DFS Lízing, stb. garantáljuk a lízingpiac átfogó elemzését,
így ügyfeleink az elemzés eredménye függvényében szabadon választhatják
ki az általuk is legjobbnak ítélt finanszírozásokat iránymutatásunk
mellett.

Tehergépkocsi finanszírozási összefoglaló:
 |
 |
1. |
Finanszírozható eszközök:
Gyakorlatilag majdnem minden személygépkocsi típus finanszírozható,
kivéve a régi szocialista gyártású járműveket, mint pl.
IFA, Skoda, Liaz, Rába. Alapvetően az új gépkocsik a lízingcégek
által preferáltak, azonban használt változatuk a normál
elhasználódási időszakon, gyakorlatilag 8 év életkoron
belül (futamidő végéig max. 8 év életkor) még minden
nehézség nélkül a finanszírozásba bevonhatók, de
maximum 14 éves életkorig még korlátozottan szintén
megoldható a finanszírozás. A belföldi vagy külföldi
eredet egyaránt megfelelő, illetve bizonyos előfeltételek
megléte esetén az import akár még előfinanszírozható
is. |
 |
|
2. |
Szállítói elvárások:
A finanszírozások egyik fedezeti eleme lehet az úgynevezett
szállítói visszavásárlási garancia, melyben a szállító
egy előre meghatározott ütemezés szerinti áron visszavásárlásra
vállal kötelezettséget, amennyiben a szerződés felbontását
követően az eszköz újraértékesítése szükségessé válik.
Jelenleg a finanszírozók csak bizonyos esetben tartanak igényt
a visszavásárlási garanciára, jelenősége a gyengülő
bonitással együtt nő. Fontos, hogy a legtöbb lízingcég
csak az "5010. gépjármű kereskedelem" tevékenységi
körrel rendelkező, adó és illetékmentes lebonyolításra
alkalmas vállalkozásokkal köt adásvételi szerződést. Az
ilyen jellegű közvetítés díja jellemzően a bruttó járműérték
1%-a. |
 |
|
3. |
Induló előleg:
Az előleg nagysága általában igazodik a finanszírozandó
eszköz specifikus voltához, életkorához, a lízingbevevő
bonításához, a másodlagos piaci értékesítési lehetőségekhez.
Normál esetben a nettó vételár 20%-ától már működhet
a rendszer, ettől kisebb (akár nulla százalék is) is elérhető,
természetesen megfelelő bonítás mellett. |
 |
|
4. |
Finanszírozási formák:
Tipikus a zártvégű pénzügyi lízing (előleg+teljes Áfa
indulás, nulla % maradvány érték), de lehetséges korlátozottan
a nyíltvégű pénzügyi lízing (előleg+áfa, 10 % maradvány
érték) illetve az operatív lízing (előleg+áfa, 10 - 30%
közötti maradvány érték), itt a leírás a bérlet szabályai
szerint alakul. |
 |
|
5. |
Kamatszintek:
A finanszírozás történhet Forint, vagy deviza bázison.
Forintbázis esetén az átlag kamatszint általában 20%
feletti, míg devizabázis esetén 10 - 11 % körül mozog.
|
 |
|
6. |
Futamidő:
A futamidő új vagy használt szgk. esetében 60 hónapig
terjedhet, a költség optimum általában a 36 hónapos
futamidőnél figyelhető meg. |
 |
|
7. |
Finanszírozók:
A magyar pénzpiacon ismert és elismert nevű, közvetlen
banki háttérrel dolgozó, tehát a legkedvezőbb kamatszintű
lízingcégek, melyek ajánlatát mindig eredeti és változatlan
formában kapja meg a végfelhasználó. |
  |
|
8. |
Szükséges dokumentumok:
Egyéni vagy társas vállalkozások esetében az előző kettő
év mérlege/adóbevallása, a vállalkozás alapító
dokumentumai, Apeh-Tb. igazolás tartozás mentességről.
Minden esetben a jármű forgalmi engedélye, eredetvizsgálata
szintén szükséges. |
Mivel gyakorlatilag nincs két egyforma
megoldandó feladat, egy adott finanszírozási probléma megoldása
során gondoskodunk a lehetséges összes finanszírozási ajánlat
begyűjtéséről, az ajánlatok költségszintjének optimalizálásáról,
a konkrét lebonyolításról vevői és szállítói oldalon egyaránt.
Évtizedes szakmai rutinunkkal, éves szinten a milliárdos nagyságrendben
mozgó szerződésmennyiséggel, partnereink nevével, pl.
Raiffeisen Lízing, K&H Lízing, Hypo Lízing, Budapest Lízing,
DFS Lízing, stb. garantáljuk a lízingpiac átfogó elemzését,
így ügyfeleink az elemzés eredménye függvényében szabadon választhatják
ki az általuk is legjobbnak ítélt finanszírozásokat iránymutatásunk
mellett. |